RANCANGAN HARIAN PENDIDIKAN JASMANI DAN KESIHATAN TINGKATAN 4 (2009)
Minggu 1
Pendidikan Jasmani dan Pendidikan Kesihatan
Hari : Isnin 05 Jan 2009
TINGKATAN 4 K 5
MASA 7.15 – 8.15 ( 40 minit)
TUNJANG PEMBELJARAN ; Pengenalan
UNIT PEMBELAJARAN : Etika danperaturan
SPESIFIKASI : Semasa pengajaran dan pembelajaran Pendidikn jasmani dan Pendidikan Kesihatan
HASIL PEMBELAJARAN: Murid dapat
Mematuhi etika dan peraturan semasa pembelajaran Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Menunjukkan sikap yang baik dan bersesuaian dengan pemebelajaran Pendidikan Jasmani dan Pendidikan Kesihatan
Aktiviti :
Perbincangan, latihan bertulis
KBKK
Mematuhi peraturan yang ditetapkan
NILAI
Hormat-menghormati
Berfikiran rasional
RANCANGAN HARIAN PENDIDIKAN JASMANI DAN KESIHATAN TINGKATAN 4 (2009)
Minggu 1
Pendidikan Jasmani dan Pendidikan Kesihatan
Hari : Jumat 09 Jan 2009
TINGKATAN 4 K 4
MASA 7.15 – 8.15 ( 40 minit)
TUNJANG PEMBELJARAN ; Pengenalan
UNIT PEMBELAJARAN : Etika danperaturan
SPESIFIKASI : Semasa pengajaran dan pembelajaran Pendidikn jasmani dan Pendidikan Kesihatan
HASIL PEMBELAJARAN: Murid dapat
Mematuhi etika dan peraturan semasa pembelajaran Pendidikan Jasmani dan Kesihatan
Menunjukkan sikap yang baik dan bersesuaian dengan pemebelajaran Pendidikan Jasmani dan Pendidikan Kesihatan
Aktiviti :
Perbincangan, latihan bertulis
KBKK
Mematuhi peraturan yang ditetapkan
NILAI
Hormat-menghormati
Berfikiran rasional
RANCANGAN HARIAN PENDIDIKAN JASMANI DAN KESIHATAN TINGKATAN 4 (2009)
Minggu 2
Pendidikan Jasmani dan Pendidikan Kesihatan
Hari : Isnin 12 Jan 2009
TINGKATAN 4 K 5
MASA 7.15 – 8.15 ( 40 minit)
TUNJANG PEMBELJARAN ; Kesihatan Diri dan Keluarga
UNIT PEMBELAJARAN : Kesihatan Diri
SPESIFIKASI : a) Kesenggangan
b) Rehat
HASIL PEMBELAJARAN: Murid dapat
A1 : Menyatakan konsep kesenggangan dan rehat
A2 : Menyenaraikan faedah kesenggangan dan rehat
A3 : Memilih dan merancang aktiviti kesenggangan dan rehat yang sesuai untuk memenuhi keperluan diri sendiri
Aktiviti :Perbincangan, latihan bertulis
KBKK Mengisi masa lapang dengan aktiviti berfaedah
NILAI
1. Bersyukur
2. Menghargai anugerah Tuhan
3. Hormat-menghormati
4. Berfikiran rasional
RANCANGAN HARIAN PENDIDIKAN JASMANI DAN KESIHATAN TINGKATAN 4 (2009)
Minggu 2
Pendidikan Jasmani dan Pendidikan Kesihatan
Hari : Jumat 16 Jan 2009
TINGKATAN 4 K 4
MASA 7.15 – 8.15 ( 40 minit)
TUNJANG PEMBELJARAN ; Kesihatan Diri dan Keluarga
UNIT PEMBELAJARAN : Kesihatan Diri
SPESIFIKASI : a) Kesenggangan
b) Rehat
HASIL PEMBELAJARAN: Murid dapat
A1 : Menyatakan konsep kesenggangan dan rehat
A2 : Menyenaraikan faedah kesenggangan dan rehat
A3 : Memilih dan merancang aktiviti kesenggangan dan rehat yang sesuai untuk memenuhi keperluan diri sendiri
Aktiviti :Perbincangan, latihan bertulis
KBKK Mengisi masa lapang dengan aktiviti berfaedah
NILAI
3. Bersyukur
4. Menghargai anugerah Tuhan
3. Hormat-menghormati
4. Berfikiran rasional
RANCANGAN HARIAN PENDIDIKAN JASMANI DAN KESIHATAN TINGKATAN 4 (2009)
Minggu 3
Pendidikan Jasmani dan Pendidikan Kesihatan
Hari : Isnin 19 Jan 2009
TINGKATAN 4 K 5
MASA 7.15 – 8.15 ( 40 minit)
TUNJANG PEMBELJARAN ; Kecergasan
UNIT PEMBELAJARAN : Daya Tahan Kardiovaskular (DTK)
SPESIFIKASI : Definisi Daya Tahan Kardiovaskular
(1) Aktiviti:
(2) Merentas Desa
HASIL PEMBELAJARAN: Murid dapat:
A1 : Menyenaraikan tiga langkah keselamatan semasa latihan litar atau merentas desa
A2(I) : Menulis dua kriteria pemilihan laluan merentas desa
A2(ii) : Merancang dan mengelola pertandingan merentas desa
A2(iii) Menerangkan dua daripada tugas dalam pengelolaan merentas desa
A3 : Membandingkan persamaan dan perbezaan antara merentas desa dan larian maraton.
Aktiviti :
Perbincangan, latihan bertulis
KBKK:
Mengisi masa lapang dengan aktiviti berfaedah
Nilai:
1. Bersyukur
2 Bekerjasama
RANCANGAN HARIAN PENDIDIKAN JASMANI DAN KESIHATAN TINGKATAN 4 (2009)
Minggu 3
Pendidikan Jasmani dan Pendidikan Kesihatan
Hari : Jumat 23 Jan 2009
TINGKATAN 4 K 4
MASA 7.15 – 8.15 ( 40 minit)
TUNJANG PEMBELJARAN ; Kecergasan
UNIT PEMBELAJARAN : Daya Tahan Kardiovaskular (DTK)
SPESIFIKASI : Definisi Daya Tahan Kardiovaskular
(2) Aktiviti:
(2) Merentas Desa
HASIL PEMBELAJARAN: Murid dapat:
A1 : Menyenaraikan tiga langkah keselamatan semasa latihan litar atau merentas desa
A2(I) : Menulis dua kriteria pemilihan laluan merentas desa
A2(ii) : Merancang dan mengelola pertandingan merentas desa
A2(iii) Menerangkan dua daripada tugas dalam pengelolaan merentas desa
A3 : Membandingkan persamaan dan perbezaan antara merentas desa dan larian maraton.
Aktiviti :
Perbincangan, latihan bertulis
KBKK:
Mengisi masa lapang dengan aktiviti berfaedah
Nilai:
2. Bersyukur
2 Bekerjasama
Monday, February 2, 2009
Sunday, February 1, 2009
Subscribe to:
Posts (Atom)